Σπορ παραλίας και όχι μόνο..!!!

Είναι αλήθεια πως κάποιες φορές το πρόγραμμα γυμναστικής μάς φαίνεται βαρετό, με αποτέλεσμα να το παρακάμπτουμε. Ιδιαίτερα την περίοδο του καλοκαιριού, θέλουμε να βρισκόμαστε σε ανοιχτούς χώρους – και ο μόνος ανοιχτός χώρος που μας πρωτοέρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη καλοκαίρι, είναι η παραλία.
Πολλοί έχουν συνδυάσει την παραλία με στιγμές ηρεμίας και χαλάρωσης. Υπάρχει όμως και η αντίθετη άποψη…
Υπάρχουν κάποιοι που περιμένουν πώς και πώς την καλοκαιρινή περίοδο για να επιδοθούν στο αγαπημένο τους άθλημα, που μόνο στην παραλία μπορούν να ασκήσουν.

1. Ρακέτες:
Tο γνωστό… «τάκα – τούκα» σε κάποιους ακούγεται εκνευριστικό, αλλά στα αυτιά άλλων αποτελεί πρόκληση επιδεξιότητας, αυτοσυγκέντρωσης αλλά και αντοχής, καθώς μπορούμε να γυμνάσουμε πολλούς μύες ταυτόχρονα, χωρίς να βαρεθούμε ούτε μια στιγμή! Να σημειώσουμε εδώ ότι δεν έχει καμία σχέση με το τένις, ενώ η μαζική του αποδοχή δημιούργησε την επιθυμία για διοργάνωση και διεξαγωγή πρωταθλημάτων, ακόμα και βαλκανικού μεγέθους.
2. Beach Volley: Φτιάξτε κορμί! Το μότο δεν είναι υπερβολή, αλλά πραγματικότητα.
Ο αθλητής του volley παραλίας μπορεί να γυμνάσει πολύ τα πόδια, τους γλουτούς, τις
πλάτες και φυσικά τα χέρια. Παράλληλα, επιδίδεται σε ασταμάτητη καύση θερμίδων και
χωρίς να το καταλάβει επιτυγχάνει και ομοιόμορφο μαύρισμα! Δεν έχει αναγνωριστεί
τυχαία ως ολυμπιακό άθλημα…

3. Κολύμπι:
Ο βασιλιάς! Είτε με πρόσθιο, είτε με ύπτιο, είτε με επιτόπιο «πλατσούρισμα»,
η κολύμβηση αποτελεί την απόλυτη λύση πνευματικής χαλάρωσης και σωματικής
εκγύμνασης. Η κίνηση εντός του νερού είναι πιο δύσκολη από αυτή έξω από το νερό,
παράλληλα όμως η άνωση που προσφέρει ενάντια στη βαρύτητα το καθιστά απόλυτα
ασφαλές για οποιονδήποτε, αφού δεν υπάρχει περίπτωση κραδασμών ή χτυπημάτων.
Επίσης, η συνεχής επαφή με το νερό μπορεί να αποβεί και θεραπευτική σε κάποιες
καταστάσεις (λουτροθεραπεία).

4. Υδάτινος χορός:
Η εξέλιξη… ο πιο διασκεδαστικός τρόπος εκγύμνασης ακόμη και
για τους πιο ντροπαλούς. Ομάδες ανθρώπων υπό τις οδηγίες κάποιου, εκτελούν μια
χορογραφία με το μισό τους σώμα εντός νερού. Κάτι σαν zumba αλλά εντός νερού.
Αποτελέσματα; Τρομερός τρόπος γύμνασης και ξεσπάσματος παράλληλα, υπό τους
ήχους καλοκαιρινής χορευτικής μουσικής. Στα συν να προσθέσουμε ότι ακόμα κι αν
χάσετε τα βήματα, ακόμα κι αν βγείτε από το χορό, δεν θα το καταλάβει κανείς!
Σημείωση: σε αυτού του είδους την άσκηση επιλέξτε αμμώδεις παράλιες!

5. Τρέξιμο στην άμμο:
Πολύ πιο δύσκολο από το τρέξιμο σε σταθερή επιφάνεια,
καθώς απαιτείται περισσότερη προσπάθεια για να διατηρηθεί ο ρυθμός και η
σταθερότητα του σώματος. Τα γόνατα υποχρεωτικά πρέπει να σηκώνονται πιο ψηλά
και οι γάμπες να δουλέψουν πολύ περισσότερο για να δώσουν ώθηση, μιας και το πόδι
δεν προσγειώνεται με τη φτέρνα στην άμμο! Το σημαντικότερο είναι να διατηρηθεί
η ισορροπία του σώματος, αφού η άμμος κινείται κάτω από τα πόδια μας. Καλό θα
είναι να επιλέγονται σημεία με άμπωτη, δηλαδή εκεί όπου έχει τραβηχτεί η θάλασσα
και η άμμος είναι βρεγμένη και πιο στιβαρή απ’ ότι η στεγνή μαλακή άμμος. Άλλο ένα
πλεονέκτημα της βρεγμένης άμμου είναι ότι μας επιτρέπει τη χρήση παπουτσιών, τα
οποία είναι απαραίτητα για την καλύτερη στήριξη του κορμού μας.

6. Θαλάσσιο ποδήλατο:
Ιδανικό για ενδυνάμωση του κάτω μέρους του σώματος,
ιδιαίτερα των γλουτών και των μηρών. Εναποτίθεται λιγότερη πίεση στα γόνατα και
τους αστραγάλους απ’ όση όταν περπατάτε και είναι λιγότερο επίπονο για τη μέση σας
απ’ ότι το ποδήλατο ξηράς. Επίσης, μπορείτε να καλύψετε μεγαλύτερες αποστάσεις,
σύμφωνα με το δικό σας ρυθμό και ευχαρίστηση.

Προσέξτε όμως!
Η άθληση κάτω από τον καυτό ήλιο και τις υψηλές θερμοκρασίες επιβάλλει την
κατανάλωση υγρών, λόγω έντονης εφίδρωσης. Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει
πονοκέφαλο, αλλαγή διάθεσης, αποπροσανατολισμό, έως και κατάρρευση. Στην
αντίθετη περίπτωση, η υπερβολική κατανάλωση νερού μπορεί να προκαλέσει μια
κατάσταση γνωστή ως «Δηλητηρίαση από νερό» και δεν εννοούμε μολυσμένο νερό,
αλλά τη δημιουργία υπονατριαιμίας μέσω αυτής της υπερβολικής πρόσληψης.
Εμφανίζεται με κοιλιακά άλγη, ζάλη, εμετό ή και λήθαργο. Γι’ αυτό…παν μέτρον άριστον!!!
Τι μπορούμε να κάνουμε; Να καταναλώνουμε ισότονα ροφήματα, δηλαδή αυτά που
περιέχουν ηλεκτρολύτες σε σωστή αναλογία, ή να προετοιμάσουμε τον οργανισμό
μας ενισχύοντάς τον με κάποια συμπληρώματα διατροφής όπως μαγνήσιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη C ή κάποια πολυβιταμίνη.